Sözle Fotoğraflar 29 – Mavi Nar 3/3

Yardım edin, ne olur yardım edin.

Doktor Ahmet beyin gözleri açıldığında tam karşısındaki dev saat 23:08’i gösteriyordu. Gözleri hemen tekrar kapandı. Karanlığın içinden bir renkler ve şekiller dünyası beliriverdi. Küçükken, ablasının hediye ettiği kaleydoskopun içindeki renkler, şekiller dünyasıydı bu. Gözleri yine açıldığında saat 23: 15’i göstermekteydi.

Azar azar uzayan aralıklarla, açılıp kapanmayı sürdüyordu Ahmet beyin gözleri. Her kapanışta kaleydoskop, her açılışta dev saat vardı. Yoğun bakım ünitesindeki diğer dört kişiden ikisi iki yatak sağında, ikisi iki yatak solundaydı. Doktorlar, hemşireler üç hastayı ama en çok en soldaki Ayşe hanımı isimleriyle hitap ederek, çocukluk ve sonraki hayatları hakkında ısrarla konuşturmaya çalışıyorlardı. Ahmet beyle ve durmaksızın “yardım edin, ne olur yardım edin” diyen hastayla konuşmaya çalışan yoktu.

Doktor Ahmet bey, yardım isteyene niçin yardım etmiyorsunuz demek istedi, diyemedi. Ağzındaki oksijen maskesini, sondayı çıkaramadı. Ellerini hareket ettiremiyordu. Vücudunda serumlar vardı. Tam üç kere hepsini birden söküp atıp, “yardım edin, ne olur yardım edin” diyen hastanın yardımına kendi gitmek istedi, gidemedi.

Üç tane boş içki şişesiyle odasında kendini kaybetmiş olarak bulununca hastaneye getirilmişti Doktor Ahmet bey. Yoğun bakımda yirmi dört saat kaldı. Ertesi gün, ablasının en küçük kızı hastaneye gelip dayısını kendi evine götürdü. “Dayıcığım” demişti, “kullanmadığımız bir odamız var, bundan sonra bizimle kalmanızı istiyoruz.” Bu küçük kız, küçücük bir kızken “dayıcığım, dayıcığım aritmetik ödevime yardım eder misin yine, ne olur dayıcığım” diye peşinden ayrılmayan küçük kızdı.

This entry was posted in Sözle Fotoğraflar and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

