Sözle Fotoğraflar 22 – Mavi Nar 1/3

Doktor Ahmet bey. Görevim ve adım böyle. Muayenehanem ve evim Malta’da, Sarıgüzel’de. Aynı dairede. Bekarım. 4 Mayıs 1971, Salı.

Öğle yemeği için siyah, körüklü çantamı bıraktım. Dolmuşla Sirkeci’deki Mavi Nar lokantasına gidiyorum. Babam götürmüştü beni 1927’de ilk defa Mavi Nar’a. Uzaktan gelen müdavim yalnız benim. Masa örtüleri beyaz lokantada, ceketleri beyaz, sol kollarında asılı duran peçeteleri beyaz garsonlar hepimizin o gün ne yiyeceğini bilir. Bu her beyaz lokantada böyledir ama Mavi Nar artık farklı. Çünkü, Pazartesi, Çarşamba, Cuma sessiz, Salı, Perşembe, Cumartesi sesli günleri Mavi Nar Lokantası’nın.

Hastalarım her gün öğle yemeğinde taa Sirkeci’ye gittiğimi bilirler. Mavi Nar’ı bilmezler.

Mavi Nar’ın sesli günlerinde garsonlar siparişlerini mutfağa bağırarak verir, müdavimler istedikleri gibi konuşur, çalar, şarkı söyler, oynar. Masanın üstüne çıkıp göbek atanlar, ayakkabısından rakı içenler olmuştur.

Bugün babam da geliyor Mavi Nar’a… Ya “bu ne patırtı gürültü, böylemiydi eskiden“ derse…

Kapıya çekinerek yaklaşıyorum. İçerisi sigara dumanı kaplı. Café Aman* olmuş, Mavi Nar. Herkes yan yana, arka arkaya Rembetiko fasıl heyeti düzeninde oturmuş. Gençliğinde çaldığı, sonra nedense hiç eline almadığı mandoliniyle babam da fasıl heyetinin tam ortasında. Babamın tango ve mazurka çaldığını biliyordum ama rembetiko çaldığını hiç duymamıştım. Ben içeri girer girmez, rembetiko fasıl heyeti ‘Ligo Ligo Tha Me Sinithisis (Olmaz Olmaz)’ı çalmaya başlıyor. Babam, şarkı bitince yerinden kalkıyor. Ben de seninle gelim mi diyorum. Önce tereddüt ediyor, sonra gel diyor. Konuşmadan yan yana yürüyoruz. Sonra, hangimiz olduğunu hatırlamıyorum, birimiz kolunu diğerinin omuzuna atıyor. Bir süre de öyle yürüyoruz. Babam benim tanıdığımdan farklı görünüyor. Yaşı tam kaç? Hangimiz daha yaşlıyız? “Nasılsın oğlum“ diyor… Tam anlatmaya başlarken uyanmışım.

Böyle anlatmıştı Ahmet bey rüyasını… Mavi Nar lokantasında.

* 19. Asır’da, Osmanlı İmparatorluğu’nda genelllikle İstanbul ve İzmir’de çeşitli etnik gruplara mensup müzisyenlerin sahne aldıkları kafeler.

This entry was posted in Sözle Fotoğraflar and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

